Wednesday, December 24, 2008

akhirnye... SBP

23-24 Disember 2008


Setelah sekian lama akhirnye kluar gak keputusan posting…. Malam 23 Dis 2008, kul 11.20, member aku Azril atar sms kt aku,


“ Ni, jom p K.B. Kite p check keputusan posting kite”. Si Azril ni amik DPLI kt UM, Aku pun bls sms dia “Ok, beres. Kau dtng amik aku kt rumah”.


Kul 11.45 mlm dia smpai ke rumah aku dan kami terus bertolak. 20 minit kemudian sampailah kt Bandar K.B. Apa lagi, kami carilah lokasi yg ade wireless. Maklumla kt rumah aku x de internet. Hehehe… cari yg free jela.


Jam menunjukkan kul 12.10 tgh mlm… Kak Jem pn sms aku, dia ckp dh leh check posting, Kiteorg. makin berdebar-debar rasanya… huhu… Sblum aku semak keputusan berdoa banyak2.. hehehe…


Akhirnye…. Alhamdulillah, nama aku tersenarai untuk penempatan guru ke sekolah menengah. Aku dapat kt SBP (Sekolah Berasrama Penuh) dan si Azril tu dapat kat Sarawak… Dapat naik kapal terbang la dia. hehehe….


Malam tu aku bkn check yang aku sorg je, tp abis semua classmate aku 33 org aku tolong check kan. Hehehe… Ramai yang dapat teknik dan SBP. Yang lain dapat kat Perak, Sabah dan Sarawak.Tapi yang masalahnye SBP dan Teknik ni kite org smua x tau lg dapat posting negeri mana. Huhu… msih blum hilang debar aku ni… huhuhu…


Keesokan paginye, kawan baik ku Yusri merangkap roommateku hehehe…. sms aku. Dia gtau dh hubungi bahagian SBP dan diaorg ckp yang dpt SBP kena tunggu surat posting sampai ke rumah masing2 baru dpt tau posting negeri mane.. So, kena tunggu lg la…

”May be awal bulan Januari 2009 ni sampai surat tu”, kata si Asiah dalam sms yg dia atar kt aku.huhu… Apa pun alhamdulillah sebab dpt posting jgk akhirnye…. Amin



TAHNIAH ! MAKLUMAT PENEMPATAN ANDA SEPERTI BERIKUT


Nama
:
NOR HUSNITTAHRIR BIN MAT RIFIN

No. KP
:
830831115005
Anda telah ditempatkan ke
SBP
berkuat kuasa pada 5 Januari 2009

Sila rujuk ke Bahagian Pendidikan Islam, Kementerian Pelajaran Malaysia di talian :

03-8888 6275/ 03-8884 7225
untuk bantuan.

Kembali



1 comment:

  1. huhu...siap bgtau kat kawan saya yg UM lagi ek saya dapat mana!

    ReplyDelete