Wednesday, August 19, 2009

KURSUS IMAM PELAPIS SEKOLAH BERASRAMA PERINGKAT NEGERI JOHOR

Pada 14-16 ogos 2009, empat orang pelajar SMSSI bersama seorang guru pengiring (fasilitator) telah m'yertai KURSUS IMAM PELAPIS SEKOLAH-SEKOLAH BERASRAMA PERINGKAT NEGERI JOHOR KALI KE 4 TAHUN 2009 bertempat di SMK Bandar Tenggara 2, Bandar Tenggara, Kulai. Peserta-peserta dr SMSSI yg m'yertai kursus t'sebut ialah pelajar form 4 iaitu Farid, Nasreeq, Norhasliza & Nurul Najwa diiringi Us. Roslan Yasnain.

Antara aktiviti-aktiviti dlm kursus tersebut ialah solat berjemaah, tazkirah & kuliah, tasmik bacaan surah & doa, latihan sembelihan & jenazah, ceramah dan lain-lain lagi.

"Menjadi harapan pihak sekolah, ibu bapa dan masyarakat agar peserta kursus ini bukan sahaja cemerlang dari segi akademik dan kokurikulumnya, malah cemerlang juga dalam bidang keagamaan. Ini kerana, fokus kandungan kursus imam pelapis ini adalah bagi melahirkan pelajar yang berkelayakan asas bagi menjadi Imam di asrama sekolah masing-masing. Semoga kursus ini bakal dapat melengkapkan keperluan mengimarah surau sekolah berasrama di negeri Johor".


No comments:

Post a Comment